روفرشی، روفرشی کشدار یا کاور فرش؟ کدامیک بهتر است؟

روفرشی، روفرشی کشدار یا کاور فرش؟ کدامیک بهتر است؟

تمیز نگهداشتن فرشها و جلوگیری از کهنه شده آنها نیازمند نوعی پوشش موقت یا دائم است.و این کار را خانواده روفرشی ها و کاورها برای ما انجام می دهند. اما اگر داشتن خانه ای مرتب از دغدغه های مهم شما نیز می باشد و نمی خواهید با صحنه های ناخوشایند جمع شدن روفرشی ها روبرو باشید؛ مطالب مفید این نوشتار را از دست ندهید. در این مقاله خواهیم آموخت که کدام یک از محافظ های فرشِ روفرشی، روفرشی کشدار یا کاور فرش بهتر هستند؟

 

تفاوت اساسی روفرشی، روفرشی کشدار و کاور فرش در چیست؟ 

ایده کش دار کردن محافظ های فرش نه فقط منجر به ایجاد تحولی چشمگیر در صنعت تولید این کالا گشت.بلکه زمینه خداحافظی با مشکل چروک شدن روفرشی ها را نیز به نحو احسن فراهم نمود. بنابراین، اساسی ترین تفاوت روفرشی کشدار و کاور فرش با روفرشی معمولی به کشدوزی آنها مربوط است. این همان علتی است که باعث شده روفرشی‌ های بدون کش و معمولی تقریباً به فراموشی سپرده شوند و استفاده از آنها بسیار کمرنگ شود.

 کش های دوخته شده در دورتادور این اجناس آنها را به محافظ های فرش واقعی تبدیل کرده است. به طوری که حتی ریشه های فرش را نیز پوشش می دهند و نمایی زیبا خلق می کنند؛ بدون آنکه حتی کوچکترین چروک یا بی نظمی در آنها مشاهده شود. اما این تنها تفاوت بین روفرشی های معمولی و محافظ فرش‌ های کشدار نیست. این اقلام نه تنها از نظر جنس فرق دارند، بلکه به لحاظ تنوع نیز با هم قابل مقایسه نمی باشند. محافظ های کشدار صدها طرح و رنگ جدید و فاخر را شامل هستند که آنها را به گزینه هایی مناسب برای هر نوع دکور ایرانی و مدرن تبدیل کرده.و آنها را در ردیف کالاهای صادراتی نیز قرار داده است. 

در رابطه با این اقلام مطالب گفتنی زیادی وجود دارد و در این باره می توان ساعت ها بدون وقفه صحبت کرد. با این حال، در ادامه این نوشتار اطلاعاتی مفید و چکیده در خصوص آنها در اختیار شما قرار می گیرد تا دید بهتری نسبت به این محافظ ها داشته باشید. 

بهترین محافظ فرش.

 

آیا روفرشی کشدار همان کاور است؟ 

شاید در نگاه اول بتوان روفرشی کشدار و کاور فرش را یک محصول به حساب آورد و این امری طبیعی است؛.زیرا این دو کالا را می‌ توان دو عضو یک خانواده به حساب آورد. چرا که دارای شباهت‌ هایی انکار نشدنی با یکدیگر می‌ باشند و در عین حال با هم تفاوت‌ هایی نیز دارند. بنابراین، روفرشی کشدار دقیقاً همان کاور فرش نیست؛ اما گونه‌ ای به خصوص از آن به حساب می‌ آید. هم روفرشی های کشدار و هم کاورهای فرش امروزه بسیار متنوع تولید می‌ شوند.و تقریباً تمامی طیف‌ های رنگی و مدل‌ های جدید امروزی را شامل می‌ شوند. حتی طرح‌های سنتی و خاص ایرانی را نیز در بر می‌ گیرند؛ از این رو قابل استفاده در هر نوع دکوراسیون داخلی و برای هر نوع کفپوش از قبیل فرش های ماشینی و دستباف، فرشینه ها و پادری ها و حتی موکت ها و گلیم ها هستند. 

عمده تفاوت‌ های روفرشی کشدار و کاور فرش مربوط به کیفیت جنس آنها است. روفرشی ها در نساجی‌ های مربوطه به صورت تخصصی از تار و پودهای مرغوب بافته می‌ شوند.و جنس‌ های ضخیم و بافت فشرده دارند. در حالی که کاورهای فرش در کارگاه‌ها با استفاده از پارچه‌های نسبتاً ضخیم دوخته می‌ شوند؛.اما هر دوی آنها مجهز به کش‌ دوزی اصولی در اطراف خود می‌ باشند. از این رو، از لحاظ ثابت ماندن و چروک نشدن به هم شبیه هستند و همین امر باعث شده که بسیاری از ما آنها را با هم اشتباه بگیریم. در حالی که کاورهای فرش نوعی محافظ فرش معمولی و نسبتا نازک جهت محافظت‌های موقت از فرش‌ها هستند؛.اما روفرشی های کشدار را می‌ توان مکمل و محافظ دائم برای فرش‌ ها به حساب آورد.

روفرشی کشدار و کاور فرش از نظر ابعاد و اندازه و نیز از نظر طراحی و رنگ ممکن است کاملاً شبیه باشند. بیشتر طراحی‌ کاورهای فرش از نوع چاپی است که بر روی پارچه‌ ها اعمال شده‌ اند؛.اما طراحی روفرشی ها جزو ساختار آنها به حساب می‌ آید. از طرفی، به علت بافت فشرده‌ ای که روفرشی ها دارند، وزن آنها نسبت به کاورهای فرش بیشتر است. این امر در ثابت ماندن و چروک نشدن آنها بر روی فرش نیز موثر است. همچنین، مقاومت آنها را بالا برده و باعث می‌ گردد که مراقبت از فرش با وجود روفرشی ها به شکلی بهتر صورت پذیرد. به طور مثال، روفرشی ها می‌ توانند مانع از رسیدن رطوبت به فرش هم شوند.و در کل محافظت از فرش را به صورت اصولی انجام می‌ دهند.

روفرشی کشدار بهتر است یا کاور فرش؟

حال که می‌ دانیم روفرشی کشدار و کاور فرش هر دو نسبت به روفرشی معمولی بدون کش ارجحیت دارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که کدام یک از این دو گزینه‌ های بهتری هستند؟ جواب این سوال با توجه به توضیحاتی که در قسمت‌ های قبل بیان شد تا حدودی مشخص است. اینکه دقیقا کدام یک از این دو می‌ توانند گزینه بهتری برای شما باشند، به شرایط شما بستگی دارد. اگر نوعی محافظ نسبتاً معمولی با قیمت نسبتاً ارزان را برای خانه خود نیاز دارید کاورهای فرش گزینه‌ های بهتری خواهند بود؛.اما اگر می‌ خواهید محافظت از فرش‌ های شما به صورت اصولی انجام پذیرد، بی‌ شک روفرشی کشدار بهترین گزینه خواهد بود. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روفرشی، روفرشی کشدار یا کاور فرش؟ کدامیک بهتر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روفرشی، روفرشی کشدار یا کاور فرش؟ کدامیک بهتر است؟"، کلیک کنید.