تفکیک زباله از مبدا در شاهرود به بهره برداری رسید – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار نتکانف، طرح تفکیک زباله از مبدا شهرداری شاهرود همزمان با ظهر یکشنبه در جوار شورای شهر شاهرود با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و گروهی از مسیولان شهرستانی و ارگان های دولتی به بهره برداری رسید.

شهردار شاهرود در این مراسم ضمن اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با مشارکت مردم به مثابه یکی از اولویت های مدیریت شهری، گفت: مطالعات تکمیلی طرح جامع پسماند خوشبختانه انجام و امروز شاهد هستیم که این طرح به بهره برداری می رسد.

محسن احمدی زباله را منابع ارزشمند دانست و تاکید کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا دو رکن اصلی شامل تفکیک و همچنین جمع آوری و طبقه بندی دارد بیان کرد: استفاده از نرم افزارهای به روز و نظارت جدی بر روند اجرا از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح ساماندهی نخاله های ساختمانی در شاهرود نیز انجام شده است، گفت: در این طرح بازیافت و برگردان نخاله های ساختمانی به طبیعت و کنترل پخش غیر مجاز آن در دستور کار قرار خواهد داشت.

شهردار شاهرود همچنین گفت: در طرح تفکیک زباله از مبدا با کمک مردم پنج خودروی جدید در بخش برون سپاری و جمع آوری زباله استفاده خواهد شد.

تفکیک زباله از مبدا در شاهرود به بهره برداری رسید

راه اندازی سازمان پسماند شهری

نایب رییس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این مراسم راه اندازی سازمان پسماند را از مهمترین موضوعات شورای ششم دانست و با بیان اینکه فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله از مهمترین بخش های این طرح است، بیان کرد: مطالعات دقیق و علمی در حوزه پسماند و طرح تفکیک زباله از مبدا در مجموعه مدیریت شهری شاهرود انجام شده است.

محمدرضا یونسیان از فرهنگ سازی در مدارس ابتدایی شهر شاهرود در ارتباط با تفکیک زباله از مبدا خبر داد و ابراز کرد: کمک رسانه ها به مثابه پل ارتباطی با مردم در اجرای هر چه بهتر این موضوع و همچنین فرهنگ سازی بسیار موثر خواهد بود.

سید حسن میر کمالی دادستان شاهرود نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه مدیریت پسماند باید طبق قانون اجرایی شود، گفت: مدیریت شهری شاهرود در این طرح همراهی دادستانی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را نیز خواهد داشت.

وی افزود: قانون ماده 16 مدیریت پسماند به جرم انگاری در نحوه جمع آوری و نگهداری پسماند پرداخته که از ظرفیت های قانونی نیز می توان بهره گرفت، افزود: امیدواریم این طرح با جدیت مدیریت شهری در اجرا و حمایت دستگاه قضا و نیروی انتظامی بتواند به مردم خدمت خوبی را برساند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تفکیک زباله از مبدا در شاهرود به بهره برداری رسید – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تفکیک زباله از مبدا در شاهرود به بهره برداری رسید – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.