فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسیله است

نادی در اردبیل:

فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسیله است

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی، مهارت، کارآفرینی و حل مسیله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری نتکانف، نشست هم اندیشی محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هییت علمی دانشکده در حال تاسیس تعلیم و تربیت، اعضای هییت علمی دانشکده مهارت و کارآفرینی، اعضای هییت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و مدیران مدارس این استان برگزار شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه یک دانشگاه جامعه محور است که به دنبال حل مسایل مختلف جامعه بوده و فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی، مهارت و کارآفرینی که زیرنظر معاونت علوم تربیتی و مهارتی فعالیت خواهند کرد نیز بر همین اساس است.

نادی خوراسگانی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی مسیله را شناسایی و سپس پیرامون این مسیله، دانشکده را ایجاد می کنیم و در ادامه، رشته ها نسبت به مسیله انتخاب می شوند تا کمکی به حل مسیله شود.

فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسیله است

وی متذکر شد: در دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی، مسایل و مشکلات فعلی را با تربیت نیرو و ارایه راهکار هایی که در دانشگاه برای این مشکلات درنظر گرفته می شود، مرتفع خواهیم کرد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی تا مقطع دکتری تخصصی با ارایه و استخراج الگو های مناسب و مرتبط در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت خواهد کرد و دنبال این است تا تغییرات مثبتی در حوزه تربیت اسلامی ایجاد کند.

دانشکده ها خودباوری را در جریان دانش ایجاد کنند

نادی خوراسگانی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی از قبل تولد شروع می شود و تا هر زمانی که فرد توانایی این را دارد که بیاموزد ادامه خواهد داشت، افزود: در این رابطه مرکز «تاک» را تا 6 سالگی داریم و از قبل از تولد، جریان تربیت آغاز می شود و از نظر رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی، جریان تربیت از قبل از شکل گیری و انعقاد نطفه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دوره تربیتی کودک پس از تولد، صفر تا 3 سالگی و سپس 3 تا 6 سالگی در مرکز تاک بوده و از 7 تا 18 سالگی به مدارس سما منتقل می شود و سپس وارد نظام دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی خواهد شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشجویان در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به دو گروه تقسیم خواهند شد یا به عنوان دانشجو معلم و یا به عنوان دانشجو محقق.

فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسیله است

نادی خوراسگانی گفت: در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دو نوع استاد وجود دارد، استاد پایه و استاد عرصه. استادان پایه، استادانی هستند که صرفاً در دانشکده تدریس می کنند و استادان عرصه نیز استادانی هستند که در موقعیت واقعی حرفه ای حاضرند و در همان موقعیت به دانشجویان، مهارت های مرتبط با مفاهیم نظری را که دانشجویان از قبل آموزش دیده اند به آن انتقال می دهند.

وی با بیان اینکه دانشکده های ما باید امید و خودباوری را در جریان دانش ایجاد کنند، تاکید کرد: در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دنبال استخراج الگو های تعلیم و تربیت اسلامی هستیم.

به گزارش نتکانف؛ نادی خوراسگانی پس از برگزاری جلسات فوق به بازدید از دانشکده مهارت و کارآفرینی، پرورشگاه حلزون و برخی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل پرداخت و درباره راه اندازی دو گلخانه در مدارس متوسطه دوره اول و دوم پسرانه، ایجاد واحد تولید جلبک اسپیرولینا در مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه، محوطه سازی، بهسازی و رنگ آمیزی مدارس سما ارایه رهنمود کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسیله است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فلسفه ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسیله است"، کلیک کنید.