پیش بینی برداشت 2 هزار تُن زیره سبز در خراسان شمالی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

پیش بینی برداشت 2 هزار تُن زیره سبز در خراسان شمالی - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری نتکانف، صفدر صفدری اظهار کرد: برداشت گیاه دارویی زیره از سطح سه هزار و 521 هکتار در زمین های دیم و یک هزار و 225 هکتار آبی استان آغاز شده است.

وی افزود: زیره سبز محصولی کم آب طلب است که با توجه به شرایط آب و هوایی این خطه پتانسیل بالا و مناسب برای کشت دارد و کشاورزان در سال های اخیر به سمت این محصول رو آورده اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: تعهد استان کشت چهار هزار هکتار گیاه دارویی در سال زراعی جاری است که زیره 2 هزار و 500 هکتار را شامل می شود ولی این سطح به چهار هزار و 746 هکتار رسید.

وی بیان کرد: قیمت زیره در بازار بین سه تا چهار میلیون ریال است و با بسته بندی و فراوری ارزش افزوده بسیار بالایی خواهد داشت.

صفدری تصریح کرد: سال های گذشته در این استان تا حدود یکهزار هکتار زیره سبز کشت می شد اما با توجه به اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره توانستیم سطح زیر کشت را چندین برابر افزایش دهیم.

وی تنها مشکل کاشت زیره را برداشت سنتی و دستی آن عنوان کرد و افزود: کشت این محصول در زمین های شیبدار انجام می شود و اکنون شرکتی دانش بنیان به دنبال راه حلی برای برطرف شدن این مشکل است تا کشاورزان محصولات خود را به صورت مکانیزه برداشت کنند.

صفدری با اشاره به عملکرد تولید زیره استان در هر هکتار را بین 270 تا 350 کیلوگرم ادامه داد: حتی در سال های با بارش مناسب این عملکرد تا 600 کیلوگرم نیز افزایش می یابد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی برداشت 2 هزار تُن زیره سبز در خراسان شمالی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی برداشت 2 هزار تُن زیره سبز در خراسان شمالی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.