انتخابات ریاست جمهوری 8 تیر برگزار می شود

انتخابات ریاست جمهوری 8 تیر برگزار می شود

سران قوا با بررسی زمانبندی فرایند انتخابات مقرر کردند انتخابات برای تعیین رییس جمهور جدید در تاریخ 8 تیرماه 1403 برگزار شود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری نتکانف، در نشست سران قوا که بعدازظهر امروز دوشنبه به میزبانی محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون حقوقی رییس جمهور، قایم مقام شورای نگهبان و معاون سیاسی وزیر کشور در محل ساختمان دولت برگزار شد، راجع به نحوه اجرای اصل 131 قانون اساسی مبنی بر طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری در مدت 50 روز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

بر این اساس، زمان بندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هییت های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رییس جمهور جدید در تاریخ 8 تیرماه 1403 برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز 23 خرداد لغایت صبح هفتم تیرماه خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتخابات ریاست جمهوری 8 تیر برگزار می شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتخابات ریاست جمهوری 8 تیر برگزار می شود"، کلیک کنید.