کتری قوری شیشه یا استیل ضد زنگ کدام بهتر است؟

کتری های برقی یا شیشه ای به دلیل کاربرد زیاد در بسیاری از خانواده ها محبوب هستند. آنها نه تنها برای جوشاندن آب برای چای یا قهوه شما طراحی شده اند، بلکه می توانند برای تهیه سوپ، گرم کردن شیر و حتی جوشاندن تخم مرغ نیز استفاده شوند! کتری های فولادی ضد زنگ پرمصرف ترین هستند، اما برخی از کتری های شیشه ای شیک نیز در بازار وجود دارد. حال سوال اینجاست که کدام نوع کتری قوری بهتر است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

کتری های شیشه ای

کتری های شیشه ای از شیشه سکوریت شده یا شیشه بوروسیلیکات ساخته شده اند که هر دو از مواد مقاوم در برابر حرارت هستند که می توانند دمای بالای 170 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. اکثر کتری های برقی معمولاً فقط در دمای کمی بیش از 100 درجه سانتیگراد می جوشند. شیشه سکوریت و شیشه بوروسیلیکات زنگ نمی زند یا اکسید نمی شود.

کتری های شیشه ای به لطف طراحی شیک و مدرن و بدنه شیشه ای شفاف، شیک ترین کتری های موجود در بازار هستند. با این حال، آنها به اندازه کتری های پلاستیکی یا فولادی ضد زنگ در دسترس نیستند و فقط خرده فروشان منتخب آنها را ذخیره می کنند. علاوه بر این که معمولاً روی میزهای مدرن جای می‌گیرند، تمیز نگه داشتن کتری‌های شیشه‌ای نیز راحت‌تر از کتری‌های فولادی ضد زنگ یا پلاستیکی است، زیرا شیشه چسبناک نیست و بقایای کمتری را جذب می‌کند.

کتری قوری شیشه یا استیل ضد زنگ کدام بهتر است؟

مزایا و معایب کتری شیشه ای

در اینجا به برخی از مزایا و معایب کتری های شیشه ای اشاره می کنیم.

مزایای کتری شیشه ای معایب کتری شیشه ای
بررسی سطح آب از طریق شیشه آسان است سنگین تر از کتری های فولادی ضد زنگ
با رسوب آهکی کمتر تمیز می شود مستعد شکستن (در صورت افتادن یا ضربه خوردن)
زیبایی گران تر برای خرید

 

کتری های استیل ضد زنگ

همانطور که از نام آن پیداست، کتری قوری استیل فولادی ضد زنگ دارای بدنه ای (عمدتاً کوزه و دسته) از فولاد ضد زنگ هستند که دوام بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاوم است. اینها مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین انواع کتری های موجود در بازار هستند (علاوه بر کتری های پلاستیکی). می توانید آنها را از اکثر خرده فروشان لوازم خانگی و فروشگاه های بزرگ خریداری کنید. کتری‌های استیل ضد زنگ در طرح‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و ظرفیت‌های مختلف برای اکثر خانواده‌ها عرضه می‌شوند.

 

مزایا و معایب کتری فولادی ضد زنگ

در اینجا به برخی از مزایا و معایب کتری های فولادی ضد زنگ اشاره می کنیم.

مزایای کتری فولاد ضد زنگ معایب کتری استیل ضد زنگ
بادوام تر (احتمال شکستگی کمتر) حتی با طراحی دو جداره می تواند در بیرون احساس گرما کند
کتری های فولادی سبک هستند بدون بدنه شفاف برای بررسی سطح آب (هر بار باید درب آن را باز کنید)
طرح ها و مدل های بیشتر موجود است به شستشوی منظم نیاز دارید

 

 کدام یک ایمن تر است؟

کتری های شیشه ای نمی توانند زنگ بزنند و عاری از بقایای فلز هستند. این بدان معنی است که آنها مشکلات مربوط به طعم فلز، زنگ زدگی و رهاسازی فلزات سنگین در آب جوش را ندارند – بسیاری از مردم آنها را برای سلامتی و محیط زیست شما بهتر می دانند. نسخه های شیشه ای نیز برای دم کردن چای بهتر هستند و می توانند با خیال راحت در مایکروویو استفاده شوند. از سوی دیگر، فولاد ضد زنگ هنوز به عنوان ایمن ترین ماده برای کتری مورد ستایش قرار می گیرد. در هر صورت، مطمئن شوید که هر کتری که می‌خرید فاقد قطعات پلاستیکی باشد.

 کدام ویژگی های بیشتری دارد؟

کتری های شیشه ای و فولادی ضد زنگ ممکن است در نمای بیرونی متفاوت باشند، اما مشخصات و ویژگی های ایمنی مشابهی دارند. برخی از مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: کلید خاموش شدن خودکار، نشانگر سطح آب، پایه چرخشی 360 درجه، باز کردن درب دکمه ای و فیلتر ضد رسوب. اکثر کتری ها همچنین دارای سیستم ایمنی خاموش شدن خودکار و ایمنی قطع حرارتی هستند.

کتری شیشه ای در مقابل استیل ضد زنگ: کدام دوام بیشتری دارد؟

کتری های فولادی ضد زنگ در دراز مدت دوام بیشتری نسبت به کتری های شیشه ای دارند. این به این دلیل است که

  1. فولاد ضد زنگ عملاً تخریب ناپذیر است
  2. به این دلیل که چرخه عمر طولانی تری نسبت به شیشه و سایر مواد دارد، به ویژه در دماهای بالا یا شدید. فولاد ضد زنگ دارای خواص طولانی مدت عالی است که در طول زمان یا با استفاده از بین نمی رود

کتری شیشه ای در مقابل استیل ضد زنگ: کدام ارزان تر است؟

خرید کتری‌های ضد زنگ بسیار ارزان‌تر از کتری‌های شیشه‌ای است و قیمت آن‌ها معمولاً از 1 میلیون توماتن برای مدل‌های پایه یا مارک‌های اقتصادی مانند Kmart یا Sunbeam شروع می‌شود. از سوی دیگر، قیمت بیشتر کتری های شیشه ای بیش از 2 میلیون است.

در نهایت کدام بهتر است؟

در مورد دوام، مقرون به صرفه بودن و عملکرد همه جانبه، کتری های فولادی ضد زنگ به سختی قابل شکست هستند. آنها همچنین دارای طیف گسترده ای از طرح ها، رنگ ها و اندازه ها هستند تا مناسب همه خانواده ها باشند. با این حال، شیشه ایمن ترین ماده برای گرم کردن آب است زیرا آب را خالص نگه می دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کتری قوری شیشه یا استیل ضد زنگ کدام بهتر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کتری قوری شیشه یا استیل ضد زنگ کدام بهتر است؟"، کلیک کنید.