هم‌افزایی کانون وکلا و اصحاب رسانه به تقویت عدالت منجر خواهد شد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

هم‌افزایی کانون وکلا و اصحاب رسانه به تقویت عدالت منجر خواهد شد - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری نتکانف، متن کامل پیام دکتر کوشا به این شرح است:

«امروز اطلاع‌رسانی به جامعه و آگاه‌سازی افکار عمومی امری خطیر و وظیفه‌ای بس عظیم و پرمسئولیت است که در دستان پرتوان و قلم‌های روشنگر خبرنگاران قرار دارد. این رسالت مقدس، نیازمند صداقت، تعهد و شجاعتی است که در سایه تلاش‌های بی‌دریغ و بی‌وقفه این عزیزان تحقق می‌یابد.

براساس نظریه منتسکیو درباره تفکیک قوا، مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نقشی مکمل و نظارتی ایفا می‌کنند که با نظارت بر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، از تمرکز و سوءاستفاده از قدرت جلوگیری کرده و به حفظ آزادی و عدالت در جامعه یاری می‌رسانند.

لذا امروز مطبوعات و رسانه‌ها، به عنوان رکن چهارم دموکراسی، چونان نگهبانان بیدار و هوشیار، با نور آگاهی و حقیقت، مسیر جامعه را به سوی عدالت و آزادی روشن می‌سازند.

روز خبرنگار، فرصتی است برای تأمل بر رسالت والای خبرنگاران و تلاشگران عرصه آگاهی‌رسانی در پیمودن راه حقیقت و انعکاس واقعیت‌ها، همانانی که با صداقت و تعهد، پرچم‌دار آگاهی‌بخشی و روشنگری افکار عمومی هستند و نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح دانش و بینش جامعه ایفا می‌کنند.

در این میان، اهمیت هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کانون وکلای دادگستری و رسانه‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود. این همکاری، پیوندی استوار و ارزنده است که با هم‌افزایی دانش حقوقی و توانمندی‌های اطلاع‌رسانی، به تقویت بنیان‌های عدالت، ارتقای حقوق شهروندی، افزایش شفافیت قضایی و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی جامعه منجر می‌شود. این تعامل سازنده، بستر رشد و توسعه پایدار در مسیر حقیقت‌جویی و ترویج ارزش‌های انسانی را فراهم می‌آورد.

روز خبرنگار فرصتی است تا از تلاش‌های بی‌وقفه و ارزشمند خبرنگاران تقدیر و تشکر نماییم.

ضمن تبریک این روز، امیدوارم اصحاب رسانه با ادامه راه پر افتخار خود، همچنان مشعل‌دار مسیر حقیقت و عدالت باشند و با همکاری و همدلی متقابل با نهاد وکالت، بتوانند گام‌های موثری در جهت خدمت به جامعه و اعتلای ارزش‌های انسانی بردارند.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هم‌افزایی کانون وکلا و اصحاب رسانه به تقویت عدالت منجر خواهد شد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هم‌افزایی کانون وکلا و اصحاب رسانه به تقویت عدالت منجر خواهد شد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.