تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)

تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)

نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری نتکانف،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

 

تصویر روز skyandtelescope

عکاس این تصویر فردی به نام اسزوکسانئی (Szucsanyi) است که در 12 ژوئیه 2023 در ساعت 3:50 صبح در مجارستان این عکس گرفت. او از تجهیزاتی مانند HEQ5، 200/1000، ASI 178MM و Baader Q-Turret 2.25x Barlow استفاده کرد.

تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)

تصویر روز astronomy

جیانی تومینو(Gianni Tumino) اهل راگوسا ایتالیا است. در عکس ستاره‌هایی دیده می‌شوند که رگه‌هایی از نور را بر فراز کوه اتنا در سیسیل بر جای می‌گذارند. کوه اتنا یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است. این عکس با استفاده از لنز 35 میلی‌متری f/4، با نوردهی 585 هفت ثانیه‌ای در ISO 1250 گرفته شده است.

تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)

تصویر روز Earthsky

من از موبایل و دوربین دوچشمی Tecno Camon 19 نئو در 27 روز متوالی گذشته استفاده کردم تا از ماه عکس بگیرم. تصاویر از جمرود پاکستان ثبت شده‌اند. من عکس‌ها را در ساعت 09:30 بعد از ظهر می‌گرفتم و با استفاده از برنامه لایت روم آنها را ویرایش کردم.

تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)

تصویر روز ناسا

ابرهای موجود در تصویر رنگ‌های زیادی دارند. این به دلیل یک پدیده نادر به نام ابر رنگین‌تاب (Iridescent Cloud) است. این ابرهای خاص که به عنوان ابرهای استراتوسفر قطبی یا ابرهای ناکرئوس و مرواریدی نیز شناخته می‌شوند، از قطرات کوچک آب تشکیل شده اند. هنگامی که خورشید در یک زاویه خاص قرار دارد و مستقیماً قابل مشاهده نیست، این ابرهای نازک اشعه خورشید را به شکلی منسجم پراکنده می‌کنند و رنگ‌های مختلفی را نشان می‌دهند. این تصویر و ویدئو در سال 2019 بر فراز اوسترشوند سوئد گرفته شده است. تصویر را فردی به نام گوران استرند(Goran Strand) ثبت کرده است.

تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصاویر نجومی هفدهم تیر (۷ ژوئیه)"، کلیک کنید.