پیش بینی خرید تضمینی حدود 420 هزار تن گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

پیش بینی خرید تضمینی حدود 420 هزار تن گندم در خراسان رضوی - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری نتکانف، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم از آغاز فصل خرید تا کنون و در کمتر از یک ماه گذشته در استان به 102 هزار تن رسیده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: خرید تضمینی این محصول از پایان اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و ارزش ریالی گندم خریداری شده 18 هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: مبالغ خرید گندم به صورت کشوری پرداخت می شود و هم اکنون 50 درصد وجوه گندم خریداری شده تا کنون در کشور پرداخت شده است.

فریدونی توصیه کرد که در زمان مراجعه به مراکز برای فروش محصول خود حتماً به سامانه پهنه بندی مراجعه و مشخصات خود را در این سامانه درج کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه امسال پول گندم خریداری شده توسط دولت به صورت مستقیم توسط سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب کشاورزان واریز می شود لازم است گندم کاران به بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل مراجعه و از فعال بودن حساب خود مطمین شوند ضمن اینکه در مراجعه به مراکز خرید حتماً باید مدارک شناسایی هویتی کشاورزان به همراهشان باشند.

وی با بیان اینکه سن زدگی در محصول گندم خراسان رضوی امسال بسیار خوب کنترل شده است اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 420 هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شود که نسبت به پارسال با 10 درصد رشد همراه خواهد بود.

فریدونی گفت: پارسال 560 هزار میلیارد ریال وجوه مربوط به خرید گندم در استان پرداخت شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص بهداشت سیلوهای گندم استان نیز اظهار کرد: از نظر امنیت بهداشتی و انتظامی سیلوهای گندم خراسان رضوی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: در قالب مصرف سالانه 800 هزار تن گندم، این محصول از سایر مبادی نیز برای استان تامین می شود که از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان است همچنین یکی از کارهایی که باید در سیلوهای گندم انجام شود پایداری عملیات است که بسیار مهم است.

فریدونی گفت: خوشبختانه این استان در زمینه کیفیت نان جزو استان های خوب کشور است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته در خراسان رضوی قراردادی با هفت هزار و 100 کشاورز برای کشت گندم در بیش از 40 هزار هکتار منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال 2 هزار و 800 تن حبوبات وارد خراسان رضوی شد و افزود: همچنین سال گذشته 14 هزار و 900 تن شکر و هشت هزار و 700 تن برنج در قالب تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی خرید تضمینی حدود 420 هزار تن گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی خرید تضمینی حدود 420 هزار تن گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.