چرا وای فای تلویزیون ایوا روشن نمیشه

امروزه تلویزیون ها نیز مانند گوشی ها، هوشمند شده اند. می توان از طریق Smart TV ها به اینترنت متصل شد و تصاویر و ویدیوهای آنلاین را مشاهده کرد. برای اطلاع از نحوه وصل کردن وای فای به تلویزیون کافی است در ادامه مقاله همراه ما باشید.

تا به حال شده است وقتی در جمع خانواده نشسته اید بخواهید عکس یا فیلم های روی گوشیتان را به همه نشان دهید؟ یا مطلبی در اینترنت را برای همه پخش کنید؟ اگر در این شرایط قرار گرفته باشید می دانید اتصال تلویزیون به اینترنت یا گوشی موبایل برای تماشای یک مطلب بسیار جذاب و کارآمد است. چطور تلویزیون را به وای فای وصل کنیم یا نحوه اتصال تلویزیون به گوشی چگونه است؟ آیا سرعت اینترنت در اتصال تلویزیون به WiFi نقش دارد؟ و… در این مقاله می خواهیم بحث اتصال تلویزیون به اینترنت را در زمینه های مختلف بست دهیم و بگوییم نحوه وصل کردن سایر تلویزیون ها به اینترنت چگونه است، ونیز برای سوالاتی در مورد نمایندگی تلویزیون سونی جواب های مشخصی پیدا کنیم

چرا وای فای تلویزیون ایوا روشن نمیشه

چرا لازم است تلویزیون را به اینترنت وصل کنیم؟

در سال های اخیر و با گسترش تکنولوژی، انقلابی در صنعت رسانه به وجود آمد. پس از ورود گوشی های تلفن همراه لمسی نوبت به تلویزیون های هوشمند رسید. امروزه دیگر کسی به سراغ دیدن DVD و CD ها نمی رود و ترجیح می دهد به صورت آنلاین برنامه های موردعلاقه اش را ببیند. برای این کار لازم است به اینترنت وصل شد اما اینکه چطور وای فای را به تلویزیون وصل کنیم بحثی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم

تلویزیون باید دارای قابلیت اتصال به وای فای باشد

تلویزیون های موجود در بازار ایران و جهان مجهز به سیستم و تکنولوژی پیشرفته ای شدند. اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق وای فای و همچنین اتصال انواع گوشی سامسونگ و sony و… به تلویزیون ال جی، تلویزیون سامسونگ و… نمونه هایی از این تکنولوژی جذاب هستند.

گوشی های همراه و انواع تلویزیون طرح جدید هر روز هوشمندتر می شوند اما متاسفانه خیلی از ما به دلیل بی اطلاعی از این پیشرفت ها نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم. اتصال تلویزیون به اینترنت نمونه ای از این تغییرات است که اغلب ما نمیدانیم چطور تلویزیون را به وای فای وصل کنیم و از این امکانات نو در جهت افزایش سرگرمی و شادی استفاده کنیم.

اما نگران نباشید به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید انواع تلویزیون با قابلیت اتصال به اینترنت را بشناسید و نیز در ادامه نحوه ی اتصال تلویزیون به اینترنت، مشکلات رایج بر سر راه اتصال تلویزیون به اینترنت و…. را برایتان خواهیم گفت

مزایای اتصال تلویزیون به اینترنت

امروزه در سراسر جهان طرفداران محتوای چندرسانه ای بیش از قبل شده اند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده که عده زیادی از افراد به فکر تهیه سرویس های اینترنت پرسرعت باشند.

با این روش می توانند بدون هیچ دغدغه ای تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت وصل کنند و از دیدن برنامه های موردعلاقه خود لذت ببرند. دلایل دیگر تمایل مردم به اتصال به WiFi نیز در ادامه قید شده است:

  • کیفیت تصویر: تصاویری که در تلویزیون های اسمارت نمایش داده می شوند کیفیت Full HD یا 4K دارند و همین موضوع باعث وضوح بالای آن ها می شود.
  • محدود نبودن زمان دیدن برنامه ها: دیگر نیازی نیست مانند گذشته فقط راس ساعتی معین برنامه موردعلاقه خود را تماشا کنید. بلکه هر زمان که وقت داشتید به دیدن سریال موردعلاقه تان مشغول شوید.
  • دسترسی به تلویزیون های اینترنتی معروف: شبکه های مشهوری مانند Netflix, Disney plus و Amazon Prime Video از جمله مواردی هستند که رتبه بسیار بالایی دارند. شما می توانید پس از دستیابی به پاسخ این سوال «چطور وای فای را به تلویزیون وصل کنیم» به راحتی شبکه موردنظرتان را تماشا کنید.
  • تماشای ویدیوهای یوتیوب: درست است که در کامپیوتر لپ تاپ و گوشی هم می توان به دیدن ویدیو در یوتیوب مشغول شد؛ اما بزرگی صفحه نمایش Smart TV ها که گاهی تا 85 اینچ می رسد باعث می شود بسیاری از افراد تلویزیون را به کامپیوتر ترجیح دهند

علت وصل نشدن تلویزیون به وای فای

گاهی برخی از کاربران از وصل نشدن تلویزیون اسمارت به وای فای شکایت دارند و در صدد رفع آن بر می آیند. در مرحله اول باید از اتصال اینترنت پرسرعت مانند اینترنت adsl و قطع نبودن آن اطمینان حاصل کرد. پس از آنکه مطمین شدید internet به خوبی کار می کند، مراحل زیر را امتحان کنید:

  • تنظیمات اشتباه در تاریخ و ساعت تلویزیون: اگر قسمت Time & Date تلویزیون شما با تاریخ و ساعت آن لحظه مغایرت داشته باشد، احتمالا به وای فای وصل نخواهد شد. باید اول منطقه زمانی درست را انتخاب کنید و پس از خاموش و روشن کردن مجدد تلویزیون، به وای فای وصل شوید.
  • رمز وای فای اشتباه: ممکن است در ابتدا رمز وای فای را غلط وارد کرده باشید. با بررسی پسورد مجددا به وارد کردن آن اقدام نمایید.
  • تنظیمات شبکه: ممکن است شرکت ارایه دهنده سرویس اینترنت، تنظیمات شبکه را تغییر داده باشد. می توانید پس از تماس با اپراتور و پرسیدن این سوال که چطور وای فای را به TV وصل کنیم این مشکل را رفع کنید.
  • آپدیت سیستم عامل: اگر در هر بار اتصال تلویزیون به wifi با آپدیت جدیدی مواجه شدید حتما آن را به روزرسانی کنید. زیرا اگر چند ورژن از آپدیت جدید بگذرد، دیگر شانس وصل کردن تلویزیون به اینترنت را نخواهید داشت.

تمامی این موارد را حتما چک کنید و اگر به نتیجه نرسیدید ناامید نشوید. راه حل آخر برای رفع مشکل اتصال تلویزیون به اینترنت خارج کردن فلش، هارد اکسترنال مموری کارت و سایر لوازم جانبی از تلویزیون است. پس حتما این موارد را مدنظر قرار دهید.

کاربران زیادی در مورد اتصال تلویزیون سونی به اینترنت سوال هایی را مطرح کردند. با توجه به رایج بودن این سوالات در مورد اتصال تلویزیون سونی به اینترنت، بهتر دیدیم مقاله ای آموزشی رادر losangelestvrepairman.yolasite.com با شما به اشتراک بگذاریم.  در صنعت ساخت تلویزیون های هوشمند، شرکت سونی دارای قدمت قابل توجهی است. از آنجا که تلویزیون های هوشمند جدید دارای چندین کاربری مختلف هستند، تنظیمات دستگاه به سادگی گذشته نیست

روش های مختلف اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

برای اتصال تلویزیون سونی به اینترنت چند روش مختلف وجود دارد که عبارتند از:

  • اتصال تلویزیون سونی به اینترنت وای فای
  • اتصال تلویزیون سونی به اینترنت همراه گوشی موبایل
  • اتصال تلویزیون سونی به اینترنت به وسیله کابل شبک

شیوه اتصال بی سیم تلویزیون سونی به اینترنت گوشی موبایل

انواع مختلف تلویزیون های سونی دارای راه های دسترسی مختلفی به اینترنت هستند. بعضی از مدل های تلویزیون سونی به ویژگی مجهز هستند که امکان اتصال بی سیم به اینترنت را فراهم می کند. بعضی دیگر را می توان به اینترنت گوشی موبایل وصل کرد. برای انجام این اتصال، لازم است گوشی شما با تلویزیون هوشمند شما سازگار باشد. گوشی های اندروید و IOS دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. گوشی های اندروید نسخه 4.2 یا بالاتر، با Miracast به تلویزیون وصل می شوند. در حالی که، گوشی های تولیدی شرکت اپل با Airplay به تلویزیون هوشمند اتصال پیدا می کنند. حالا اگر این سازگاری بین گوشی موبایل و تلویزیون وجود نداشته باشد، با تهیه یک آداپتور نمایش بی سیم مانند Screen beam Mini2 می توانید گوشی خود را بی سیم به تلویزیون متصل کنید

آموزش اتصال تلویزیون سونی به اینترنت توسط کابل شبکه

کابل LAN یکی از کابل هایی است که همراه با دستگاه تلویزیون به خریدار تحویل داده می شود. یکی از موارد استفاده این کابل پرکاربرد، اتصال تلویزیون به اینترنت است. لازم است این کابل را به دستگاه تلویزیون وصل کرده، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روتر LAN دستگاه تلویزیون را تنظیم کنید. دفترچه راهنمای تلویزیون در این مورد کمک خوبی به شما می کند.
  2. کلید HOME را روی کنترل پیدا کرده و آن را فشار دهید. حالا گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در ادامه به ترتیب کلیدهای Network، Network set-up، Set up network connection و Easy را انتخاب کنید.
  4. پس از تکمیل کردن تنظیمات، گزینه Refresh Internet Content را انتخاب کنید.
  5. انواع مختلف تلویزیون های سونی دارای راه های دسترسی مختلفی به اینترنت هستند. بعضی از مدل های تلویزیون سونی به ویژگی مجهز هستند که امکان اتصال بی سیم به اینترنت را فراهم می کند. بعضی دیگر را می توان به اینترنت گوشی موبایل وصل کرد. برای انجام این اتصال، لازم است گوشی شما با تلویزیون هوشمند شما سازگار باشد. گوشی های اندروید و IOS دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. گوشی های اندروید نسخه 4.2 یا بالاتر، با Miracast به تلویزیون وصل می شوند. در حالی که، گوشی های تولیدی شرکت اپل با Airplay به تلویزیون هوشمند اتصال پیدا می کنند. حالا اگر این سازگاری بین گوشی موبایل و تلویزیون وجود نداشته باشد، با تهیه یک آداپتور نمایش بی سیم مانند Screen beam Mini2 می توانید گوشی خود را بی سیم به تلویزیون متصل کنید.

منبع : youtube.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا وای فای تلویزیون ایوا روشن نمیشه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا وای فای تلویزیون ایوا روشن نمیشه"، کلیک کنید.