ورود نزدیک به 80 درصد زایران ایرانی به سرزمین وحی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

ورود نزدیک به 80 درصد زایران ایرانی به سرزمین وحی - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری نتکانف، شروع پروازهای کاروان های ایرانی به عربستان از بامداد 24 اردیبهشت ماه به مقصد شهر پیامبر انجام شد و در حال حاضر به دو فرودگاه مدینه و جده ادامه دارد و تا هفته آینده پایان می یابد.

در بازه زمانی تا بامداد امروز 16 خرداد ماه 335 کاروان از کشورمان وارد مدینه منوره شده اند و جمعیت ورودی به این شهر بالغ بر 46 هزار و 126 نفر می باشد که از این تعداد اکنون حدود 10 هزار نفر در شهر پیامبر (ص) حضور دارند.

زایران مدینه قبل پس از 5 روز اقامت در شهر پیامبر، در میقات شجره احرام می بندند و با قطار سریع السیر حرمین راهی مکه مکرمه می شوند که از تعداد ورودی ها به مدینه منوره، تاکنون 36 هزار و 127 نفر به مکه رهسپار شده اند.

با ورود زایران ایرانی از مدینه و جده به مکه وضعیت حضور حجاج کشورمان در جوار بیت الله الحرام بگونه ای است که در حال حاضر 59 هزار 497 زایر در شهر مکه حضور دارند که 23 هزار و 370 نفر آنان از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه وارد شده اند.

در حال حاضر 433 کاروان ایرانی در بیش از 60 هتل مکه مکرمه مستقر شده اند و در روزهای آینده با نزدیک شدن به ایام تشریق تمامی زایران کشورمان در مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

از ابتدای اعزام های حج تا بامداد امروز 203 پرواز به فرودگاه مدینه و 107 پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است.

گفتنی است امسال برای نخستین بار تمامی زایران ایرانی مدینه قبل و مدینه بعد فاصله این شهر تا مکه و بالعکس را با قطار در بازه زمانی حدود 2 ساعت و 15 دقیقه طی می کنند که این مدت زمان در گذشته با اتوبوس طی 8 ساعت انجام می شد.

پروازهای هواپیمایی کشورمان به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده در حال انجام است. امسال 87 هزار و 550 زایر از ایران در حج تمتع شرکت می کنند که اعزام آنها طبق اعلام سازمان هواپیمایی تا 18 تیرماه ادامه خواهد داشت. طبق تقویم عربستان، موسم حج 1403 از غروب جمعه 14 ژوین (25 خرداد) آغاز می شود و در عصر روز چهارشنبه 19 ژوین (30 خرداد) به پایان می رسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورود نزدیک به 80 درصد زایران ایرانی به سرزمین وحی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورود نزدیک به 80 درصد زایران ایرانی به سرزمین وحی – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.