موزه آستان قدس در 11 شاخص ارزیابی ایکوم رتبه برتر را کسب کرد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

موزه آستان قدس در 11 شاخص ارزیابی ایکوم رتبه برتر را کسب کرد - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری نتکانف، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی کسب این رتبه از سوی موزه های آستان قدس رضوی نسبت به سال گذشته را با ارتقا در عملکرد 3 شاخص دیگر عنوان کرد.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: موزه آستان قدس رضوی از میان موزه های بزرگ دولتی، با کسب رتبه اول در شاخص های معرفی، آموزش، نگهداری و حفاظت به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در اعمال استاندارد فیزیکی، بازدید، گردآوری، فعالیت های مجازی، شعار روز جهانی، پژوهش رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به کسب رتبه سوم موزه های رضوی در شاخص فعالیت های کودک و نوجوان و مناسب سازی برای معلولین اشاره کرد و گفت: موزه آستان قدس رضوی به لحاظ کسب بیشترین تعداد شاخص ها بالاتر از همه موزه های دولتی کشور قرار گرفته است.

در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه، به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها که با حضور مدیران موزه های کشور و نمایندگان یونسکو و ایکوم برگزار شد، 833 موزه خصوصی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ کشور در شانزدهمین دوره انتخاب موزه برتر مورد داوری قرار گرفتند.

در این مراسم، ایکوم برگزیدگان خود را در 14 شاخص اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، توسعه مدیریت، گردآوری، نگهداری و حفاظت، مناسب سازی برای معلولان، تلاش برای بقا، بازدید، فضای مجازی، معرفی، شعار موزه ها، پژوهش، آموزش، کودک و نوجوان، خلاقیت و نوآوری ارزیابی و معرفی کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موزه آستان قدس در 11 شاخص ارزیابی ایکوم رتبه برتر را کسب کرد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موزه آستان قدس در 11 شاخص ارزیابی ایکوم رتبه برتر را کسب کرد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.