مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه برگزار شد

مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه در وزارت دادگستری برگزار شد.

به گزارش نتکانف، ظهر امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 مراسم یادبود و بزرگداشت شهید آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور مردمی و همراهان شهیدش به میزبانی وزارت دادگستری و با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، سیدعلی رییس الساداتی برادر رییس جمهور شهید، رییس سازمان زندان ها، جمعی از قضات، مسیولان کشوری و معاونین، مدیران و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

وزیر دادگستری در این مراسم و در سخنانی فقدان رییس جمهور شهید را ضایعه و خسارتی جبران ناپذیر برای کشور برشمرد و گفت: در طول بیش از 20 سال همکاری و آشنایی با شهید آیت الله رییسی جز صفای باطن، طهارت روح و دغدغه رفع مشکلات کشور ندیدم.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی والا و مثال زدنی آن شهید گرانقدر افزود: شهید آیت الله رییسی به حق در کلام مقام معظم رهبری جامع الاطراف معرفی شدند، ایشان جمعی از بهترین فضایل اخلاقی و بالاترین صفات انسانی بودند.

وی اخلاق خوش و تواضع شهید رییسی را از جمله ویژگی های شخصیتی ایشان برشمرد و گفت: آیت الله رییسی در طول عمر با برکت خود در مناسب و جایگاه های مختلف و مهمی حضور داشتند اما هیچ منسب و مقامی در شخصیت و اخلاق و روحیه تواضع ایشان اثر نداشت.

وزیر دادگستری با ذکر خاطراتی از شهید آیت الله رییسی، دغدغه همیشگی و نگرانی خاطر ایشان را موضوع معیشت و شرایط زندگی مردم عنوان کرد و افزود: احساس مسیولیت مثال زدنی، خستگی ناپذیری، فسادستیزی، صبر و بردباری و تواضع از شهید رییسی شخصیتی بی نظیر ساخته که باعث شده ایشان پس از شهادت هم در اذهان و دل های همه ما حضور دایمی داشته باشند.

رحیمی به حضور حماسی مردم در تشییع پیکر پاک شهید آیت الله رییسی و همراهان شهیدش اشاره کرد و گفت: فارغ از هرگونه اختلاف نظر و دیدگاه، مراسم تشییع شهدای سانحه هوایی محل اجتماع اقشار مختلف مردم و همه طیف های سیاسی و اجتماعی بود که نشات گرفته از وجود با برکت و پاک آیت الله رییسی و عامل انسجام و وحدت ملی و همدلی در کشور شد. اعلام عزای عمومی و عزاداری مردم در برخی کشورها نکته مهمی است که نشان از نفوذ شخصیتی شهید رییسی در دل توده ها و جایگاه والای ایشان در میام دولتمردان بود.

وی همچنین به عهد و پیمان اعضای کابینه دولت سیزدهم برای خدمت همه جانبه با تمام توان و همت در دوران باقیمانده از این دولت اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم برای تشییع پیکر آیت الله رییسی به عنوان حقی بر گردن ماست و تلاش داریم با خدمت بیشتر و به کارگیری همه توان خود برای گره گشایی از مشکلات و حل مسایل کشور این دین را ادا کنیم.

پس از سخنان وزیر دادگستری، مراسم عزاداری و مرثیه سرایی برگزار شد.

پایان خبر نتکانف

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه برگزار شد"، کلیک کنید.