درمان کبد چرب با طب سنتی دکتر خیراندیش

کبد در سمت راست بالای شکم قرار دارد و بزرگترین اندام داخلی بدن انسان است که وظیفه ی حذف سموم و پردازش مواد مغذی غذایی را بر عهده دارد. بیماری کبد چرب براثر تجمع و رسوب چربی در کبد ایجاد می شود. تجمع بیش از 10 درصد چربی در بافت کبد باعث ایجاد اختلالاتی در فعالیت های کبد می شود. مهم ترین علامت این بیماری این است که در مراحل اولیه بیماری نشانه ای ندارد و فقط با پیشرفت بیماری نشانه ها ظاهر می شود. قیمت پک چاقی صورت دکتر بیز  را به دوستان و آشنایان معرفی کنید

درمان کبد چرب با طب سنتی دکتر خیراندیش
خوشبختانه طب سنتی روش های مفیدی برای رفع مشکل کبد چرب دارد. به علاوه اینکه مصرف داروهای گیاهی و درمان کبد چرب با طب سنتی از روش های درمانی پرطرفدار برای پیشگیری و رفع این بیماری مرگبار هستند؛ چراکه طب سنتی و داروهای گیاهی معمولاً درد و عوارض کمتری به نسبت روش های درمانی دارویی دارند. نخستین اقدام برای درمان کبد چرب با طب سنتی، تغییر در عادات و رژیم غذایی، کاهش مصرف گوشت و چربی، و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات است.

درمان کبد چرب از نظر دکتر روازاده

برای درمان بیماری کبد چرب چهار راه کار را که مورد تایید  است معرف می کنیم.

  1. سکنجبین با عسل (سرکه انگبین) که  با عسل هست را بصورت روزانه به شکل شربت مصرف کنید.
  2.  به صورت شربت استفاده شود.
  3. برای درمان کبد چرب با خاکشیر، یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر به صورت جوشانده را ناشتا مصرف کنید.

درمان کبد چرب در طب سنتی دکتر خیراندیش

  1. پیش از هر چیز تغذیه تان را اصلاح کنید.
  2. غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم را با هم نخورید. مثلا همراه با ماست غذاهای خیلی گرم نخورید و غذاهای سرد همراه با غذاهای گرم را حذف کنید.
  3. آب و مایعات سرد را بین غذا ننوشید.
  4. خوردن آب یخ یا غذای سرد بعد از غذای گرم ممنوع است. مثلا سوسیس و کالباس چون همراه با ادویه جات است، باعث تشنگی می شود و خیلی از افراد آن را با نوشیدنی می خورند که کاملا اشتباه است.

درمان فوری کبد چرب به روش دکتر خیراندیش

بهترین درمان فوری کبد چرب استفاده از سکنجبین است. یک واحد سرکه، دو واحد عسل و دو واحد  (برای زنان نصف واحد سرکه) ترکیب کرده با دو برابر آب مخلوط کنید و روزی یک لیوان آرام آرام بنوشید.

این درمان باید بین چهار تا شش ماه ادامه داشته باشد. همچنین هر دو ماه آنزیم های کبدی چرب را باید اندازه گیری کنید. پیاده روی و غذای سر شب و ترک ناهار هم توصیه می شود.

کبد چرب و درمان آن از زبان دکتر کرد افشاری

  1. پرهیز از انواع سس ها، غذاهای چرب، غذاهای شور و ترشیجات بسیار مفید است. بهتر است ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای آن که بتوانید بیماری کبد چرب را درمان کنید، بهتر است از میل کردن سرخ کردنی دوری کنید.
  2. عرق کاسنی شاتره: نصف تا یک لیوان در روز به مدت سه ماه هر روز به صورت ناشتا استفاده شود.
  3. دم کرده آویشن به جای چای مصرف شود.
  4. مصرف  که از پیاز عنصل درست شده است، سه تا پنج ماه استفاده شود.
  5. : مصطکی + سیاه دانه + زنیان + آویشن با سه الی چهار برابر  معجون تهیه شود یا با پودر نبات مخلوط شده و بعد از هر وعده غذایی خورده شود. به اندازه دو یا سه نخود صبح و عصر استفاده شود. این ترکیب چربی و رطوبت های کبد را از بین میبرد.

پیشگیری و درمان کبد چرب با طب سنتی

گوارش درست یکی از راه های پیش گیری از کبد چرب است. برای مثال جویدن درست لقمه کمک بسیار بزرگی برای پیش گیری است. به صورت نه افراط (60بار جویدن) نه تفریط (نجویده قورت دادن). آشنایی با نحوه صحیح مصرف پکیج  ترک اعتیاد دکتر بیز به شما این امکان را می دهد که بیشترین رضایتمندی را از مصرف آن داشته باشید.

کبد چرب و آب یخ

مصرف نکردن از آب یخ و کلیه غذاهای خیلی سرد مثل بستنی موثر است. البته نمی شود گفت اصلا بستنی نخوریم، بلکه بستنی محلول بخوریم، مثل آب هویج بستنی یا بستنی که کمی آب شده و رو به خنکی است، میل کنید و آرام آرام از آن بخورید که سردی یخ آن حنجره و معده را درگیر نکند.

آب را سعی کنیم با دمای معمولی مصرف کنیم. علت اینکه بعد از بستنی خوردن تشنگی ما زیاد می شود و میل به خوردن آب داریم یا وقتی تشنه هستیم و آب یخ می خوریم و دوباره میل به خوردن آب یخ داریم، چیزی نیست جز اینکه صفرای معلق در کبد، به سمت جداره نزدیک و به معده فراخوان می شود.

در نتیجه حرارت در معده دوچندان شده و دوباره این میل زیاد می شود. ولی وقتی آب در درجه حرارت خنک (نه گرم نه یخ) نوشیده شود، تشنگی فروکش می کند.

چون همراه با آب گرم رطوبت می آید و حرارت بیشتری را جذب نمی کند. بلکه این رطوبت، صفرای موجود را پاک کرده و صفرای معلق در کبد را فراخوان نمی کند.

به همین دلایل است که در شهرهای گرمی مانند کاشان برای اینکه بتوانند گرمای آنجا را برای فعالیت های کشاورزی تحمل کنند،  می خورند تا بتوانند گرمای موجود را تحمل کنند.

همچنین در شهرهای جنوبی در  (به اصطلاح خرما پزان)، خرما می خورند که بتوانند گرما را تحمل کنند.

درمان کبد چرب با مصرف ترشیجات طب سنتی

در درمان کبد چرب غیرالکلی یا سرد باید کبد را گرم کنیم. چون به واسطه رفتارهای غلط غذایی، سرد شده است. در عین حال باید لایه ای را که در جداره کبد رسوب کرده و به آن چربی کبد و در اصطلاح طب سنتی تشمع کبدی اطلاق می شود را توسط داروهایی خرد کرده و پاکسازی و دفع کنیم.

بنابراین نیاز به یک ماده شکننده است. این شکننده ها همان ترشیجات طبیعی و نفوذ کننده مانند ، آبلیمو طبیعی، آبغوره طبیعی و آب زرشک هستند.

این ترشی ها اگر به صورت خالص مصرف شوند، به جداره معده و کل دستگاه گوارش آسیب وارد کرده و آن ها را می سوزانند. همچنین به مغز فرد سردی می بخشند.

برای مثال باید آبلیمو را به صورت محلول استفاده کرد (آب لیمو و عسل یا آب لیمو داخل )، همچنین آب زرشک و آب انار ترش را با مقداری  مصرف کرد.

درمان کبد چرب با سرکه انگبین

سرکه انگبین از قدیمی ترین شربت های مفید و البته صددرصد ایرانی بوده که ترکیبات اصلی آن، سرکه انگور و عسل است. ترکیب آن ها شربتی شفابخش و گوارا را تشکیل می دهد که از گذشته های دور خواص متعدد آن مورد توجه اطبا طب سنتی قرار گرفته و همچنان امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. سرکه انگبین برای بسیاری بیماری های دیگر هم تجویز می شود.

یکی از درمان های ساده برای کبد چرب، مصرف روزانه «شربت سکنجبین» است. دقت کنید که درمان های طب سنتی درمانی تک بعدی نیستند و باید با مصرف یک ترکیب دارویی باشد.

بلکه برای درمان و حصول نتیجه باید پرهیز و تدابیر توصیه شده دقیق اجرا شود. مثلا برای درمان کبد چرب در کنار مصرف شربت سکنجبین، باید از آب یخ پرهیز کرد و هر لقمه غذا حدود 20 مرتبه جویده شود.

تهیه سکنجبین به روش ابن سینا

ابن سینا در کتاب قانون روش تهیه شربت سکنجبین را توضیح داده است.

مواد مورد نیاز: سرکه یک پیمانه، عسل دو پیمانه، آب هشت واحد

روش تهیه: سرکه،  و آب را با یکدیگر ترکیب کنید، سپس روی حرارت قرار دهید. آن را با شعله ملایم بجوشانید تا یک سوم آب آن تبخیر شود. در زمان جوشیدن کف روی آن را جدا کرده و مقداری نعناع برای بهبود رنگ و طعم به آن اضافه کنید.

در هر وعده مصرف پکیج دکتر بیز ، یک سوم لیوان از آن را با دو سوم آب ترکیب کرده و بنوشید. بهتر است آن را با شکم خالی یا حداقل یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

درمان کبد چرب با خاکشیر

یکی از ترکیبات عمومی برای درمان کبد چرب، استفاده از «خاکشیر» است که البته کاربردهای خاکشیر در حوزه درمان های طب اسلامی ایرانی بسیار گسترده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان کبد چرب با طب سنتی دکتر خیراندیش" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان کبد چرب با طب سنتی دکتر خیراندیش"، کلیک کنید.