سال تحویل بارانی در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می یابد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

سال تحویل بارانی در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می یابد - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

محمدعلی زورآوند در گفت وگو با خبرنگار نتکانف اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، هوای استان تا اواسط امروز (جمعه) قسمتی تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود، همچنین تشدید وزش باد، بویژه در نواحی مرزی، ممکن است در ساعاتی جو نواحی غربی استان را کم و بیش غبارآلود نماید.

وی افزود: به دنبال این شرایط، موج اول از سامانه ای بارشی، از عصر امروز تا ظهر فردا (شنبه)، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارش هایی در سطح استان کرمانشاه می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش که در نیمه غربی و نواحی جنوبی نمود بیشتری خواهد داشت؛ ممکن است در برخی نقاط با رعد و برق و رگبار موقت تگرگ نیز همراه گردد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت ناپایداری کاسته می شود؛ اما موج دوم از سامانه یادشده که از رطوبت بیشتری برخوردار است؛ از روز دوشنبه تا چهارشنبه، به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان خواهد شد.

به گفته زورآوند بارش در روز سه شنبه از شدت و گستردگی قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با عبور موج مذکور در روزهای پنجشنبه و جمعه تا حد زیادی از شدت ناپایداری در سطح منطقه کاسته خواهد شد، طی این مدت کاهش حداقل دمای شبانه، در بعضی ساعات رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده (عمدتاً در نواحی شمال غرب استان) مهمترین پدیده های مورد انتظار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سال تحویل بارانی در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می یابد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سال تحویل بارانی در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می یابد – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.