حفظ و نگهداری از نهال های کاشته شده بر عهده شهرداری است – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

حفظ و نگهداری از نهال های کاشته شده بر عهده شهرداری است - خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار نتکانف، سید عماد شاهرخی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری که در کوه «کمر سیاه» با اشاره به اینکه سهمیه لرستان از کاشت یک میلیارد درخت، هفت و نیم میلیون اصله نهال است، اظهار داشت: از سال قبل این موضوع را در دستور کار قرار دادیم با دستگاه های مختلف جلساتی داشتیم که منجر به یک وحدت و وفاق بین مسیولان برای تحقق کاشت هفت و نیم میلیون اصله شده است.

وی عنوان کرد: کاشت و توسعه درخت به عنوان نشاط، سرزندگی، حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری به ویژه توسعه گردشگری کشاورزی مهم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: همه مسیولان و دستگاه های اجرایی بر توسعه کاشت درخت در استان اتفاق نظر دارند و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

شاهرخی، بیان کرد: در راستای کاشت هفت میلیون و نیم اصله نهال در لرستان نهالستان های استان مجهز و عرصه های مختلفی که قابلیت کاشت دارند شناسایی شده است.

وی در خصوص نگهداری نهال های کاشته شده هم گفت: نگهداری درختان در حوزه شهرداری که مشخص است، در حوزه زراعت چوب هم که متولی بخش خصوصی است و ضمن کاشت نگهداری را هم انجام می دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دررابطه با کمربند سبز هم بیان کرد: تفاهم نامه با شهرداری منعقد شده و شهرداری متعهد شده است که نگهداری را انجام بدهند.

شاهرخی، گفت: توسعه باغات در اراضی شیب دار هم در دستور کار قرار دارد، به شکلی که سال گذشته 500 هکتار کاشت شده و امسال هم برنامه ریزی ما 600 هکتار است.

وی تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال به رونق گردشگری کشاورزی هم کمک می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حفظ و نگهداری از نهال های کاشته شده بر عهده شهرداری است – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حفظ و نگهداری از نهال های کاشته شده بر عهده شهرداری است – خبرگزاری نتکانف | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.