اگر اعتبار کالابرگ به مشمولان تعلق نگرفت، مردم باید به کجا مراجعه کنند؟

اگر اعتبار کالابرگ به مشمولان تعلق نگرفت، مردم باید به کجا مراجعه کنند؟

آفتاب نیوز :

دولت از 18 بهمن، طرح جدید کالابرگ الکترونیک را باعنوان «فجرانه» آغاز و اجرایی کرد.

براساس طرح جدید کالابرگ الکترونیک، دهک های اول تا هفتم به مدت 3 ماه مشمول دریافت 220 هزارتومان اعتبار برای خرید از فروشگاه های متصل به طرح کالابرگ شده اند.

بنا بر اعلام وزارت رفاه، افراد می توانند با اعتبار در نظر گرفته شده، 11 قلم کالا از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات خریداری کنند و مابه التفاوت مبلغ آن را پرداخت کنند.

در طرح فجرانه خانوار می تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند، چرا که یارانه هر قلم غذایی به صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

پس از گذشت 20 روز از اجرای طرح فجرانه، برخی از افراد با ابهاماتی مواجه شده اند، آن ها می گویند تاکنون با وجود اینکه مشمول یارانه می شوند، اما اعتبار برای آن ها در نظر گرفته نشده است. 

همچنین برخی از شهروندان اعتقاد دارند این میزان اعتبار برای آن ها انگیزه برای خرید ایجاد نکرده و از استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیک منصرف شده اند. 

تعدادی دیگر نیز می گویند در مواردی در هنگام خرید با گران فروشی فروشگاه ها مواجه شده اند. 

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با میزان درباره برخی از ابهامات ایجادشده اظهار کرد: اگر افراد جزء دهک های اول تا هفتم هستند و اعتبار طرح فجرانه به آن ها تعلق نگرفته است می توانند با مرکز تماس 6369 برای اعلام مشکل خود تماس بگیرند. 

وی در ادامه افزود: مردم با اعلام کدملی خود به سامانه یادشده می توانند مشکلات خود و تخلفات احتمالی فروشگاه ها را ثبت و پیگیری کنند.

عسگریان اعلام کرد: وزارت رفاه به صورت روزانه و در زمان پایان کار فروشگاه ها حساب های آن ها را مورد بررسی قرار می دهد، اما بهتر است مردم برای جلوگیری از بروز مشکلات و سرعت بخشیدن در انجام امور در صورت مشاهده تخلفات از سوی فروشگاه، آن ها را به ما اعلام کنند.

به گفته وی، طرح فجرانه با استقبال مردم روبه رو شده و تنها در 10 روز ابتدایی اجرای این طرح حدود 7/2 همت از محل یارانه ها و 23 همت از محل هزینه مردم، کالا به فروش رفته است. 

معاون وزیر رفاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ادامه روند اختصاص ارز ترجیحی به کالا های اساسی بهتر از اجرای طرح کالابرگ نیست، گفت: پس از حذف ارز ترجیحی، یارانه معیشتی از 45 هزار و 500 تومان برای برخی از دهک ها به 400 هزار تومان و برای برخی دیگر به 300 هزار تومان افزایش یافت. 

وی با تاکید بر اینکه قرار بود با پرداخت یارانه، سفره مردم تقویت شود و یارانه، تغذیه مردم را تامین کند، اظهار کرد: به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم این افزایش یارانه ها به سفره مردم تعلق نگرفت و مردم در هر زمینه ای که تمایل داشتند یارانه خود را هزینه کردند.

عسگریان در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل دولت طرح فجرانه را تدوین کرد، در این طرح، دولت یک بسته غذایی با 11 قلم کالا که قیمت اصلی آن 743 هزار تومان است را به قیمت 523 هزار تومان به مردم عرضه می کند.

معاون وزیر رفاه گفت: با استقبالی که از این طرح در روز های اخیر شاهد بوده ایم می توانیم بگوییم که به هدف خود نزدیک شده ایم. 

 به گفته معاون وزیر رفاه، طرح فجرانه به مدت 3 ماه اجرا خواهد شد و زمان پایان یافتن استفاده از اعتبار ماهانه در 17 هر ماه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اگر اعتبار کالابرگ به مشمولان تعلق نگرفت، مردم باید به کجا مراجعه کنند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اگر اعتبار کالابرگ به مشمولان تعلق نگرفت، مردم باید به کجا مراجعه کنند؟"، کلیک کنید.